Med over 20 forskellige typer høreværn, der skal opfylde forskellige behov for lyddæmpning, betyder det stor kompleksitet i produktvariation og tilpasning. Indtil for nylig blev produktet noteret på en ordreseddel i hånden, hvorfor der ingen transparens var fra ordren blev lagt ind, til ordren stod færdig. “Det gjorde det svært at holde øje med produktionstrinene og give kunderne en præcis leveringsdato,” fortæller Martin Damm Jensen, CEO. Når man deroveni har mange ordrer om måneden med individuelle høreværn til hver bruger, betyder det rigtig meget tastearbejde i e-conomic.
For at få et bedre overblik over ordrernes produktionsproces og for at effektivisere arbejdet med den store produktvariation, har Audiovox valgt at flytte deres produktion over i Tracelink. En vigtig faktor for valg af system er Tracelinks “decision tree”, der tillader en mere struktureret oprettelse af ordrerne.
Decision Tree
Al information kan nu findes på ordren i Tracelink, hvormed Audiovox har gjort deres produktion papirløs. Med Tracelinks “decision tree” undgår Audiovox risikoen for at sammensætte et produkt, der ikke findes. Medarbejderen bliver i Tracelink kun præsenteret for de muligheder, der rent praktisk kan lade sig gøre.
Mindre tastearbejde
i e-conomic
Når ordren skal faktureres, oprettes hvert høreværn som en e-conomic linje på fakturakladden, så der kan differentieres mellem høreværnene. I Tracelink skal Audiovox heldigvis blot klikke på én enkelt knap for at overføre alle linjerne til e-conomic. Dvs. meget mindre tastearbejde til den medarbejder, der fakturerer.
Kortere leveringstid
Januar 2024
Fremtidig plan
På sigt har Audiovox i sinde at bruge Tracelinks QR-kode modul til at oprette et link til en brugervejledning på følgesedlen. På den måde kan brugeren altid finde og se en guide til, hvordan man bruger høreværnet.